Merhabalar,bugünün önerisi Feride Çiçekoğlu’nun kaleme almış olduğu “Uçurtmayı Vurmasınlar”. Kitap gerçek bir yaşam öyküsünü ele aldığı için anında radarıma girdi. Bu Kitap, 12 Eylül döneminde annesiyle birlikte hapishanede olan Barış’ın, o uyurken hapishaneden çıkıp giden çok sevdiği İnci’ye yazdığı mektuplardan oluşuyor. Anlatıcımız küçük Barış.. Bunu özellikle vurguluyorum çünkü kitapta çoğu zaman Barış’ın büyüklerin yaşantısına olan o masum bakışı, sorgulayışı bence tüm okurların yüzünde bir tebessüm oluşturacak. Okurken hem o dönemin koşullarına hayret edecek hem de bol bol gözleriniz dolacak diye düşünüyorum. Bakıldığında 102 sayfalık bir kitap evet ama içerisinde bir çocuğun masumiyeti bir dönemin hapishane koşulları ve cezalandırılan davranışları göreceksiniz. Üzerine çok şey konuşulacak bir kitap bundan eminim ama sizleri kitapla baş başa bırakmayı yeğlerim.. Kitabın bir filmi de mevcut okuduktan sonra belki izlemek istersiniz.. Kitabı tüm okurlara şiddetle tavsiye ediyor okuyacak arkadaşlara şimdiden keyifli okumalar diliyorum..
”Özgürlüğe çölde kalmış bitkiler gibi susamışız."
”Sen niye buradasın?" diye sordum Nevin'e.
O da halkını sevdiği için buradaymış. Ben büyüyünce halkımı hiç sevmeyeceğim. Halkını sevenler hep kafese giriyor.
Düşünmek ciddi bir işmiş. Hatta Nuran'ı düşündüğü için atmışlar buraya.
Sizin koğuşa yeni biri geldi. Kitap okuduğu için getirmişler. Hani kitap okumak güzeldi? Ben buradan çıkınca kitap okursam beni yine getirirler mi? Ben de o zaman kitap okumam.