Biz bu ay #acilenokuyoruz ekibi olarak her ay bir #saitfaikabasıyanık kitabı okuyalım dedik.. Benim tanısma kitabı #semaver oldu... Ay spnunda görüntülü sohbetimiz olacak... Yazarın hayatı en az öyküleri kadar dikkatımı çekti.. Belki sizlerde öğrenmek istersiniz... (mirasını darüşafakaya bırakan bir yazardan bahsediyoruz.. Ölüdğünden beri her yıl öykü ödülleri düzenenlene bi yazardan bahsediyoruz) Türk öykücü Sait Faik Abasıyanık 1906’da Adapazarı’nda doğdu. Mehmet Faik Abasızoğulları adında bir tomruk tüccarının oğludur. İlk ve orta öğrenimini Adapazarı, İstanbul ve Bursa’daki çeşitli okullarda yapan (1923) Sait Faik Abasıyanık, Istanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde başladığı yüksek öğrenimini iki yıl sonra yarıda bırakarak babasının isteği uyarınca iktisat okumak için önce Lozan’a (İsviçre), daha sonra da Grenoble’a (Fransa) gitti. Grenoble’da kaldığı üç yıl boyunca (1930-1933), öğrenimini düzenli biçimde sürdürmek yerine gönlünce yaşamaya daldı.(erkek sonuç olarak) BİR ÖYKÜ USTASI
Daha lise sıralarında şiir ve öykü denemelerine girişen Sait Faik Abasıyanık, ilk öyküsü İpekli Mendil’i 1934’te Varlık dergisinde yayımladı. İlk öykülerinde (Semaver, Sarnıç, Şahmerdan) daha çok çocukluk (Adapazarı) ve ilk gençlik (Bursa, Fransa) izlenimlerini yansıtırken, biçim ve içerik açısından geliştirdiği sonraki öykülerinde “küçük adam”ın yalnızlığım, yaşama sevincini, çirkinlik ve kötülüklere karşı koyma çabalarını, İstanbul’un orta ve aşağı kesim insanlarının sorunlarıyla kaynaştırıp vermeye çalıştı (Lüzumsuz Adam). Bu özelliği ile tam bir İstanbul öykücüsü oldu. Devamı yorumda #darussalam #darüşşafaka #acunilicali #ankara #aj #cx #áo #oguzhankoc