Şiddetle tavsiyemdir.
9/10
·109 syf.··
Beğendi
·
2020 6. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2020 13:00
Merhaba arkadaşlar. Daha önceleri kadın ve cinsiyet üzerine okusam da, şiddet biraz bencilce uzak durduğum bir okuma alanıydı, bu konuda dürüst olmalıyım. Her ne kadar kendimi kolay etkilenmeyen bir insan olarak görsem de şiddet ne yazık ki artık hayatımızın her anında kendisini hissettiriyor ve bu nedenle çok daha etkileyici bir konu. Bu kitabı önemli bir etkinlik (#80024404) sayesinde okudum, bu nedenle etkinliğe katılımınızı da öneririm. Kitap benim için çok akıcı değildi, bunda muhtemelen kitaplarla arama karantina sürecinde girmiş olan mesafenin de etkisi vardı, bazı noktaları tekrar tekrar okumam gerekti. Yine de okunması zor bir kitap olduğunu düşünmüyorum, yarım bırakmayı düşünmedim, yalnızca mola vererek okumam gerekti ki dediğim gibi bu benden de kaynaklanıyor olabilir. Bunun dışında, çok etkileyici ve besleyici bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bana kadınların şiddete karşı tepkilerinin zamanla nasıl değiştiği, şiddetin nasıl normalleştiği ve bence daha da önemlisi -en azından benim düşüncelerim açısından beni çok daha önemli şekilde geliştirdi- şiddetin dini, dili, ırkı olmadığı gerçeği. Pek çok etki yüzünden, dünyanın biraz daha batı tarafına kaydığımızda şiddetin bitmediğini bilsem de büyük ölçüde şekil değiştirdiğini, neden değiştirdiğini düşünüyordum, bunda büyük ölçüde yanıldığımı fark ettim. Kitap içerisinde şiddet uygulayan ve şiddete maruz kalan insanlardan bazı alıntılar var, bunları kolayca bizim ülkemize de adapte edebileceğimiz, hiç sırıtmayacağı gerçeği beni biraz sarstı. Şiddet, dünyanın her yerinde erkeklerin kendilerini ''erkek'' hissetmek ve kadınları kendi istedikleri kadınlara çevirmek için kullandıkları bir araç. Kitabın da, benim de fikrim bu yönde. Ve bu kitabı okumadan önce, hiçbir şekilde şiddete dair kadını suçlamasam da kafamda istemsizce hep bir şiddet görüyorsa neden ayrılmıyor -ayrılamamak değil, ayrılmamak- ve şiddet görüyorsa nasıl sevmeye devam edebiliyor gibi sorular beliriyordu, bunları merak ediyor ancak cevabının üzerine o kadar da doğru bir şekilde düşünmüyordum. Daha doğrusu düşüncelerim bana tam bir cevap çıkaramıyordu. Bu kitapta, bu sorunun cevabını mantıklı bir çerçevede buldum ve bana kattığı en büyük bilginin bu olduğunu söyleyebilirim. Artık şiddete çok daha farklı bir açıdan bakabileceğimi düşünüyorum. Benim gibi soru işaretlerine sahip olan herkese okumalarını öneririm, kesinlikle beğendiğim ve çevremdekilere de önereceğim bir kitap. Yorumlarınızı da paylaşırsanız, üzerine konuşmak ve bakış açımı biraz daha genişletmek isterim. Şimdiden iyi okumalar.
İlişkiler
Şiddetin Normalleştirilme SüreciEva Lundgren · Rengahenk Sanat Evi · 201282 okunma
··
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.