Bunun tam olarak bir inceleme yazısı olacağını söyleyemem ama bu dünyada her türlü fikrin belirtilmesi gerektiğine inandığım için bu yazıyı yine de yazma gereği duydum diyelim.
Artık her yerde adını duymaktan bıktığımız kitap: Yabancı.
Yeter artık deyip okudum ve bitirdiğimde hissettiğim şey tam olarak şuydu: Bu muydu yani?
Yazıldığı dönemde daha farklı algılanmış olabilir belki ne de olsa 1950'ler ama 2000'li yılların metropol insanının zaten her gün karşılaştığı hissizlik hali, okuduğumda bana o kadar da şaşırtıcı bir kurammış gibi gözükmedi. Belki bu benim duyusal yapımdandır ya da ben de bir şeyler tuhaftır. Oldum olası Kafka'yı da sevemedim zaten, Camus da ne yazık ki rafımda onun yanında yerini alıyor. Peki bu görüşlerime rağmen Veba'yı okuyacak mıyım? Evet. Onun Yabancı'dan daha iyi olmasını umuyorum.