"Elveda Güzel Vatanım"..
Şehsuvar'ın tarih sahnelerinde bir fedai olarak yer alışını ve kızıl saçlarıyla güneş misali yüreğinde sımsıcacık duygular oluşturan Ester'in uzaklığına kendini mahkum edişini buluşturuyor bizlerle. Edebiyat sevgisini de, yazar olma isteğini de bırakıyor Şehsuvar Selanik'te Ester ile birlikte.
Mektupların oluşturduğu eser hem geçmiş dönemlerin esintilerini hissettiriyor, hem de pişmanlıkları, sevgiyi, kararlarımızın getirdiği sorumlulukları, güç uğruna değişen insanları ve dahasını..
Güçlü olan, zaman geliyor kaybediyor o zalimlikle buluşturduğu gücünü, güçsüzlükten yavaş yavaş kurtulup güçle ayağa kalkan ise eserde yerini bulmuş olan "Zalimin en büyük başarısı, zulüm ettiklerini kendine benzetmesidir." sözüyle bütünleşmişcesine devam ediyor hayatına.
Yıkılan Osmanlı İmparatorluğu'na ve yeni filizlenen genç Cumhuriyet'in ilk zamanlarına rastladığımız bu eser hüzünle kopup gelmiş gibi bir his ile götürüyor sizi o yıllara, savaşlara, özgürlüğe, vatana, kaybedişlere ve en güzel kazanımımız Cumhuriyet'e...