·100 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Ağustos 2020 23:48 Genç Kız Kalbi, Mehmet Rauf
Yazardan okuduğum ilk kitaptı. O kadar akıcı, o kadar naif ve o kadar güzel bir kitaptı ki anlatamam. Hele sonu... Hiç böyle bir son beklemiyordum şok oldum diyebilirim
Kitap günlük şeklinde yazılmış, o yüzden akıp gidiyor sizi hiç sıkmıyor. Genç Kız Kalbi'nde Pervin adlı kadın karakterimizin günlüğüne yazdığı şeyleri okuyoruz. Pervin başlarda çok büyük bir hevesle İzmir'den İstanbul'a amcasının yanına tatile gidişini, hayalindeki İstanbul'u anlatıyor. Ama zamanla farkediyor ki ne şehir ne de insanları hayallerindeki gibi değil. Birkaç sayfa da amcasını, yengesini ve kuzenlerini Pervin'in görüşüyle tanıyor ve okuyoruz. Hiçbirinin giyimi, toplum, kadın, evlilik, sanat gibi konulardaki düşünceleri Pervin'inkine uymuyor. Karakterimiz bunlardan yakınırken bir yandan da görücü usulü evlilikten yakınıyor. Bu zamana kadar hiçbir erkeği sevmemiş ve büyük bir umutla kendi düşünce yapısına uyan, sanattan, kadından anlayan bir erkek istiyor. Ta ki Behiç Beyle tanışana kadar... Bundan sonra da Pervin'in Behiç Bey'e olan aşkını okuyoruz.
Genç Kız Kalbi, Türk Edebiyatı klasikleri arasında Levayih-i Hayat kitabından sonra ikinci en sevdiğim kitap oldu. Kesinlikle okuyun pişman olmayacaksınız hatta çok seveceksiniz ve benim gibi sonunda çok şaşırıp üzüleceksiniz