Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

❌ Kur'ân'ı neden zorlaştırıyorsunuz? Kur'ân apaçık, kolayca anlaşılır bir kitaptır. Kur'ân'da buna işaret eden birçok ayet var. ✔️ Kur'ân'ı Kerîm'de (7 ayrı yerde geçen) "Kitâb-ı Mübîn/Apaçık Kitab", "Kur'ân'ı Mübîn/Apaçık Kur'ân" tabirleri, terkibleri; Kur'ân'ın anlamı, ne kasdettiği, ne demek istediği ile mi ilgili yoksa bizzat Kur'ân'ın kendisi ile mi ilgili sence? ❌ "Apaçık Kur'ân" , "Apaçık Kitap" diyor işte, daha ne desin? ✔️ Kur'ân'da iblisten bahsedilen ayetlerde de "Adüvvün mübîn" denilir. Bu ne demek? Bunu senin mantığınla yorumlarsak "Apaçık, anlaşılır, kolaylaştırılmış iblis" anlamı çıkıyor. Lakin bu saçma bir yorum olur değil mi? Bu ayette anlatılmak istenen; "Sizin düşmanınız olduğu apaçık belli olan iblis" anlamındadır değil mi? ❌ Evet öyle anlaşılması gerekir zaten. ✔️ Peki diğer ayetlerdeki "mübîn" kelimesini neden farklı anlıyorsun? Kur'ân'da "Kitâb-ı Mübîn/Apaçık Kitab", "Kur'ân'ı Mübîn/Apaçık Kur'ân" terkiblerinin, tabirlerinin geçtiği ayetlere daha yakında bakarsak, müşriklerin "Bu Muhammedin sözleridir"(hâşâ) gibi ve benzeri iddialarına cevaben nazil olduğunu görüyoruz. ❌ Eeee? ✔️ Eeeesi, müşrikler "Bu kitab, Muhammedin kendi sözleridir"(hâşâ) gibi bir iddiada bulunduğunda, bu iddiaya cevaben Allah Teâlâ'nın nasıl cevab vermesini beklersin? ❌ Allah'ın "Hayır. Bu kitabı ben gönderdim" demesini beklerim elbette. ✔️ O halde, Kur'ân'da "Kitâb-ı Mübîn/Apaçık Kitab", "Kur'ân'ı Mübîn/Apaçık Kur'ân" terkiblerinin, tabirlerinin geçtiği ayetleri, "Allahtan olduğu apaçık belli olan Kitab" , "Allahtan geldiği apaçık belli olan Kur'ân" şeklinde anlamalıyız değil mi? Hani müşriklerin "Bu kitab Muhammedin sözleridir" iddiasına cevaben nazil oldu ya bu ayetler!!?? ❌ Evet böyle bakarsak, bu şekilde anlaşılması gerekir. Lakin bu ayetlerin bu sebep üzerine, bu arkaplana sahip olarak indiğini nereden biliyoruz? ✔️ Kur'ân'dan biliyoruz elbette. Kur'ân-ı Mübîn terkibinin yer aldığı ayetlerden birisi olan Yâsin Sûresi 69. ayette de "Biz ona şiir öğretmedik; zaten ona yaraşmazdı da. Ona vahyedilen, ancak bir öğüt ve apaçık Kur’an’dır." buyurulmaktadır. Bu ayette açıkça bellidir ki, müşriklerin "Muhammed bir şairdir, Kur'ân onun sözleridir"(hâşâ) iddiasına cevab olarak nazil olmuştur. Kur'ân'da yine birçok ayette, müşriklerin Peygamber Efendimiz s.a.v.'e şair ithamında bulunulduğu vurgulanmaktadır, meselâ Enbiyâ 21/5; Sâffât 37/36; Tûr 52/30; Hâkka 69/41. Ayrıca, "Apaçık Kitâb", "Apaçık Kur'ân" tabirlerini sizin anladığınız gibi anlaşılması; "Kur'ân apaçık anlaşılabilir, her okuyanın rahatlıkla anlayabileceği, başka hiçbir kaynağa, bilgiye, tefsire ihtiyaç duymayacağı kitap" anlamında olması, Ál-i İmrân 7. ayetinde vurgulanan "Kur'ân'ın bir kısmının muhkem bir kısmının ise müteşabih olduğu" hakikati ile de çelişir. Ve yine ayrıca; Apaçık Kur'ân/Kitab" ifadelerini bu şekilde anlamak; Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'i hem Kur'ân'ı tilâvet eden, hem beyân eden, hem de tâlim eden olarak tavsif etmesi ile de açıkça çelişmektedir. Hz. Peygamber'in Kur'ân ayetlerini okuduktan sonra bir de onları beyân etmesi (açıklaması) ve tâlim etmesi(öğretmesi), Kur'ân'ın apaçık kolayca anlaşılır olmasına da aykırılık teşkil eder. Zirâ apaçık ifadelere sahip olan, kolayca anlaşılan bir kitab'ın bir Peygamber tarafından beyân ve tâlim edilmesi fuzûlî bir iştigal olur değil mi? (hâşâ)... | Şükrü Yaşar
·
18 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.