Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

223 syf.
10/10 puan verdi
'İslam ve İnsan Mevlâna ve Tasavvuf' kitabın adı olsada esasında temelde "Ahlak" üzerine kaleme aldığı İslamin 'ahlâk'dininin olduğunu yaptığı bereketli çalışmaları ile münevver,nadir mütefekkirlerden biridir Nurettin Topçu. ▪İslam Ahlakı İslâm ahlâkına gelince, ahlâk İslâm dininin özü, esası ve bizzat kendisidir. Müslüman olmak, İslâm ahlâkına sahip olmaktır, onu kendinde yaşatmaktır. Akıl ve hikmet gözüyle de Ku'ran'da en büyük ve esaslı yer tutan, ahlâktır. Müslümanlığın huy güzelliği olduğunu söyleyen Peygamber, İslâm davasının veciz ifadesini ortaya koymuştur. İslâm ahlâkının gelişmesini, Büyük Peygamber'in ilahî vahyi adım adım takip eden hayatında tanımaya çalışacağız. İlahî emri bekleyen ilk hareketlerin kaynağı, Peygamber'in ruhunda kaynayan aşk olmuştu. Hira dağındaki ilk vahyi karşılayan aşk, daha sonra Peygamber'in ruhunu miracında ilahî huzura çıkardı. Esasen ahlâk birdir. İlk dinle insanlığa sunulmuştur. İslâm dininde kemâline ulaşmıştır. Felsefe tarihi içinde bir çok ahlâk sistemleri ortaya koyulmuştur. Lâkin İslâm dininin insanlığa ilahî hediyesi olan ahlak, yeryüzünde hiçbir şekilde eşi gösterilmeyecek büyüklüktedir. ▪İnsanın Sefaleti Yaratıkların en şereflisi sayılan, hem de onların en sefilidir. Dağların kabul etmediği emaneti üzrine alan insan sefaleti, içte ve dışta pekçok ve içinden çıkılması çetin çelişmeleri yaşatması olmasından ileri geliyor. ▪İnsan ve iç gözlem İç gözlem, içimize çevrilip nefsimizle başbaşa kalmaktır diyor yazar. Durumun psikolojik metod olduğunu artı insanın iç dünyasını araştıran bir ilmin ve metodu olmakla kalmaz, yaşıyan her insan kendini tanıması ve tanıyarak hareket etmesi, içindeki âlemi dışında da gerçekleştirebilmesi için tutacağı yoldur. Daha sonra şunu ekliyor; İnsan kendi iç gözleminde uzaklaştığı nisbette otomat ve taklitçi olmaya mahkumdur. Yani alemine kuvvetle dalmayan insan etrafındakilerini taklit eder, genel akışa kendini kaptırır, herkes gibi olur. ▪Bilmek ve Düşünmek Biliyoruz ki hakikat, ruhun sevgilisidir ve bu aşkın çocuğu,düşünmektir. Sormanın bilmek olduğunu, düşünmenin yaşamak oldugunu tevil ediyor. Nurettin Hocamız bilginin yanında düşünmenin muhakkak olduğunu, ruhun düşünmeden hakikate ulaşamayacağını ilgili bölümlerde ısrarla vurguluyor. Çünkü düşündürmeyen bilgi kısır bir sevdadır. Lakin kafa ambarlarına doldurulan her çeşit bol bilgi yükü, düşünme ile işlenmedikten sonra boş bir hafızadan ibarettir. Bilgi düşünce ile yoğrulunca engin ufuklara geniş dimağlara götürücü kuvvet sağlar İslam dünya'sının da geri kalmasında en büyük etken düşünmeyi bırakıp, hakikat diye kalıplanmış düşüncelere bağlanmalarıdır diyerek bilim ile düşünmenın ayrılmaz bir bütün olduğunu ifade ediyor. Hasılı; Kitaba dair o kadar yazacak cümle ve konu var ki en güzeli en kısa zamanda bu eseri okuma(m)nız derim. Sürç-i lisan ettiysem affola... Vesselam
İslam ve İnsan - Mevlana ve Tasavvuf
İslam ve İnsan - Mevlana ve TasavvufNurettin Topçu · Dergah Yayınları · 2017524 okunma
·
64 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.