·88 syf.··Beğendi
···Okunma: 31 Ağustos 2020 23:52 Lübnan asıllı Amerikalı yazar Halil Cibran'ın bu kitabı Arap dilinde yazılmış ilk romanlardan biriymiş. Ermiş'den sonra okuduğum ikinci kitabı oldu.
Kitabın konusu Selma ile Cibran isimli iki gencin imkansız aşklarının hikayesi anlatılıyor. Bu hikaye anlatılırken din adamlarının toplumu nasıl kendi çıkarları için kullandıklarını yansıtmış Cibran. Ayrıca kadın hakları gibi önemli bir meseleyi de gözler önüne sermiş. O dönemdeki doğuda ki kadınların tabiri caizse eşya gibi, ticari bir mal gibi oradan oraya sürüklendiklerini Selma üzerinden göstermiş. Kadının söz hakkının olmadığını eleştirmiş. Geleneklerin kadınları köleleştirdiğini öne sürmüş. Bir babanın kızına danışmadan istemediği biriyle evlendirmesinin nasıl sonuçlar oluşturduğunu akıcı bir şekilde anlatmış. Duygu yüklü, güzel bir eserdi. İyi okumalar.