Daha ilk satırlardan etkilenmeye başladığım sürükleyici bir romandı.Yazarlarımızın kalemlerine hayran kaldım.İliklerime kadar hissettim yaşanan acıyı önce kağıda sonra kağıttan bize yansıtmalarını.Efraz'a kederlendim,gözlerim doldu,çağlar boyu kişiliğinde gelişme gosterememiş insanlığa acıdım,iğrendim, tiksindim.Nerede olursa olsun farketmez,bu coğrafya meselesi değil aslında bu insan olamamak meselesi...