·314 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Eylül 2020 09:44 Kendini Tanı ! Delphi Tapınağının girişinde yazarmış bu cümle. Sokrates de ağzından hiç düşürmezmiş. Montaigne'in Denemeler'ini okurken de sık sık bu sözü hatırladım : kendini tanı. Montaigne hiçbir zaman "bunu şöyle yapın." diyen biri değil. Kendini de bir yol gösterici olarak tanımlamıyor zaten. Belki de onu çağdaşlarından ve binlerce benzerinden ayıran en büyük özellik bu. Ne kendini yüceltmek, ne de aşağılamak kaygısıyla yazıyor denemeleri. Sadece ve sadece kendinden sonrakilere şunu öğretmek için yazıyor : Kendini tanı.