Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Hz.muhammed de Türkmüş
Reşit Galip , Türklerin en eski din anlayışlarının "ileri bir telâkki" olduğunu belirttikten sonra, İslâm'ın ana prensiplerini n Türk'ün Millî Dinine uygun olduğunu söyleyip, her iki dinî anlayış arasında bazı karşılaştırmalar yapar ve ardından Hz. Muhammed'in Türk aslından oldu­ğunu isbatlamaya koyulur . Tezin en mühim noktalarından biri , hiç kuşkusuz ki burasıdır. B u nedenle şimdi bu konudaki delillere de yer verelim : 1. Hz . Muhammed , müsta're b Araplardandır ; yani Arabistan'a şimalden (kuzeyden ) gelen bir soydandır. Araplar ise Sâmî soyundandır. Eğer şimalden gelen soy da Sâmî olsa, onlara müsta'reb (Araplaşmış) gibi ayrı bir ırk adı verilmesi icab etmezdi. 2. Hz. Muhammed , evlâd-ı İsmail'dendir. Daha açıkçası evlâd-ı İbrahim'dendir. Hz . İbrahim Babil halkındandır. Hz . İbrahim'in yaşadığı devrin Nemrud'u , Sümer ülkesine zorla giren Sâmî soyuna mensuptu . Tezin bu bölümünde, Reşit Galip'i n Hz . İbrahim'in Sümer soyuna (1) mensup olduğunu ortaya atan birçok deliller ve vesikalar zikrettiğini söyleyen Münir Hayri Egeli , bunları aktarmayıp hemen bu muhakemenin sonuç kısmını verir : Dünyanın en büyük din prensibi koyucularından birisi olan Hz . İbrahim'in böylece Türk olduğu meydan a çıkıyor. (2) Esasen Hz . İbrahim'in koyduğu prensipler, tesamüh, geniş düşünce ve Allah'ın birliği bakımından Türk itikadlarına da pek uygundur . Hz . Muhammed'i n evlâd-ı İbrahim'den ol­duğu müteaddid defalar tasrih edildiğine göre, dünyanın en büyük din yapıcısının da [Hz. Muhammed'in de] Türklüğünü kabul etmek lâzımdır. Münir Hayri Egeli , Reşit Galip'in bu sonuç önermesinin kenarına, Mustafa Kemal Atatürk'ün elyazısıyla düşülmüş bir not bulunduğunu belirtip bu notu da aktarır: Doğrudur! Ancak bütün dünya ölçüsünde ehemmiyeti âşikâr olan böyle bir tezi çok daha etraflı tedkîk etmek gerekir. 1 Sümer dili ile Türk dili arasında yapılan mukayeseli bir çalışma için bkz. Osman Nedim Tuna, Sümer ve Türk Dillerinin Tarihî İlgisi ile Türk Dili'nin Yaşı Meselesi, Ankara, 1990 2 Ne ilginçtir 'ki Hz. İbrahim 'in Türklüğü meselesi, benzeri delillere istinaden 1924 yılında İbrahim Hakkı Baltacıoğlu tarafından da bir tez olarak öne sürül­müştür. Baltacıoğlu'nun Tevhid-i Efkar gazetesinde iki gün süreyle yayımlanan makalesine binaen Tahir'ul-Mevlevî tarafından istîzâh maksadıyla bir yazı ka­leme alınmış, Baltacıoğlu buna yeni bir yazıyla mukabele etmiş, ardından Yusuf Ziya Yörükan da bu konuda bir makale yazmıştır. Tevhid-i Efkârda, yayımlanan bu makaleler için bkz. İbrahim Hakkı, Hz. İbrahim, (a.s) Bir Türk'tür, 9-10 Haziran 1340; Tahir'ul-Mevlevî, İbrahim (a.s) Hakkında Bir İstîzâh, 14 Haziran 1340; İbrahim Hakkı, Hz. Sârâ Hz. İbrahim'in Nesi idi?, 19 Haziran 1340; Yusuf Ziya, Hz. İbrahim'e Dâir, 21 Haziran 1340. [Türklerin Hz. İbrahim'in soyundan geldiği iddiaları, Abbasîler döneminden beri öne sürülmektedir. Bu konudaki tartışmalar için bkz. Dücane Cündioğlu, Anlamın Buharlaşması ve Kur'an, sh. 149-154, İstanbul, 1995; 2. bas. 1997]
·
25 görüntüleme
Bilal Günaydın okurunun profil resmi
Arap'ın dini diyenler utanır mı? Sanmam
Serhat okurunun profil resmi
Irkçı hasta herifler utanır mı? Sanmam
Bu yorum görüntülenemiyor
Dilan  onğulu okurunun profil resmi
Şu aptal düşüncelerinizi kendinize saklayın dinin içine ettiniz
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.