Puan vermedi·593 syf.··Beğendi
· Merhabalar herkesee.. Bugün sizlerle geçtiğimiz aylarda okumuş olduğum bir kitabı paylaşmak istiyorum. Belki hatırlayanlarınız olacaktır kitabı okurken kitaptan birçok satırı sizlerle de paylaşmıştım ve alıntıları görüp merak eden benimle iletişime geçen birçok okur arkadaşa dm’den kitabın bilgilerini vermiştim. Gelgelelim alıntılarla ikna olmayan listesine eklemek için güzel bir yorum okumaya ihtiyaç duyan okurlaraa.. Yazarımızı belki Fİ-Çİ-Pİ serisinden tanıyanlarınız vardır ama benim yazarla tanışma kitabım oldu “Gör Beni”. Kitabın içeriğini olay örgüsünü hem satır satır anlatmak istiyorum hem de olabildiğince içeriği gizli tutup bu güzel kitabı merak edip bir an önce okumanızı istiyorum.. Sizleri hem biraz bilgilendirip hem de meraklandırıp kitaba itecek birkaç satır yazmaya çalışacağım.. Anlat artık griokur ne anlatıyor bu kitap ne yaşanıyor “Gör Beni” sayfalarında dediğinizi duyar gibiyim… Her kitabın yeni bir macera yeni bir yolculuk olduğuna inanan okurlardanım ve bu yolculukta cumhuriyet döneminde ki kadına, insanlığın tarihine, ön yargıların insanların gözlerini nasıl kör ettiğine tanıklık ediyoruz. Hiç düşündünüz mü Cumhuriyet kurulurken halkın tepkisi neydi nasıl karşılandı? Herhalde tüm halk yeni bir sistemi kucak açarak karşılamamıştır değil mi? Şu an bile günümüzde hala zaman zaman tartışmalara neden olan Osmanlıcılar ve Cumhuriyetçilerin karşılaştırılmasını güzel bir kurgu ile birlikte okuyoruz. Başkahramanlarımızdan biri olan Selim, sosyetenin içinde lüks saraylarda yetişmiş, sadrazam bir babanın oğludur. Sadrazam babası yüzünden tam bir Osmanlığı aşığı ve padişaha sorgusuz bağlı olan, dönemin getirdiği yeniliklerden uzak Cumhuriyete ve Atatürk’e düşman bir karakter Selim. Bir diğer karakterimiz olan Ülkü ise Anadolu’da doğup büyüyen babasını ve abisini kurtuluş savaşında şehit vermiş babasının askeri üniformasını giyen o dönemin İstanbul hanımefendilerinden farklı olarak at binen, silah kullanan ataerkil düzende ben de kadın olarak buradayım diyebilen bir karakter.. Tabii ki kitap bu iki karakter ile sınırlı değil.. Ülkünün kardeşleri İlmiye ve Ali’nin okulda öğrendikleri bilgileri de okuyoruz satır satır.. Ve inanın Fred hocanın derslerinin gelmesini bende ilmiye gibi dört gözle bekledim. Fred hocayla birlikte Sümerlilerin ve Yahudilerin tarihini, insanlığın gelişimini, vahabizm nedir? Tarih gerçekten bize anlatılanlar gibi mi? bu ve bunun gibi daha birçok sorunun cevaplarını alıyorsunuz Fred hocadan.. Romanda ki favori karakterimin Fred olduğunu tahmin etmişsinizdir. Notlar alarak , araştırmalar yaparak okudum her bir sayfasını.. Sözü çok uzatmadan kitapla ilgili birkaç şey söyleyerek sonlandırayım.. Kitabı gerçekten çok sevdim ve kısa bir sürede bitmesini hiç istemeyerek okudum.. 593 sayfalık bir kitap ama sakın gözünüz korkmasın bu güzel satırları kaçırmayın mutlaka okuyun derim. Kitabın ikincisi olan “Dinle Beni” de yolda diye biliyorum açıkçası dört gözle bekliyorum.. Benim favorilerim arasında çoktan yerini aldı bu kitap size de şiddetle tavsiye ediyor şimdiden keyifli okumalar diliyorum ha bu arada kitabı edinip okumaya başladığınızda yanınıza notlar alabileceğiniz bir ajanda ve bir kalemi de almayı unutmayın..