John Steinbeck 'den Fareler ve insanlar sonrası okuduğum 2. kitaptı, Kino' nun bulduğunda hayatını değiştirebileceğini inandığı incinin, başına sadece umut değil getireceği felaketleri, kasabaya yayılan inci haberi ile tüm gözlerin Kino'nun üzerinde olmasının, Kino nun oğlu ve karısı için verdiği hayat mücadelesini anlatıyor. Sade ve akıcı bir dille anlatımı vardı çok beğendim tavsiye ederim.