Olay örgüsünün nereden nereye bağlandığını görünce eminim sizde çok seveceksiniz.Ana karakterlerimizden olan Maya’nın dul bir kadın olması ve toplumun ona bakışını üzülerek hissetmemiz gerçekten anlamlı.Belki birilerinde farkındalık yaratarak böyle durumların azaltılmasını sağlamıştır.Ve profesörün muhteşem aşk hikayesi!O gemiyi,insanlara yapılan işkenceleri hayal ettiğinizde siz de çok üzülmediniz mi?Dürbünle birbirlerine baktıklarında hissedilen çaresizlik...Gerçekten kitaba tam o sırada girip her şeyi düzeltmek istedim.Sırf geldiği yer ya da inandığı şey yüzünden yaşanılan onca acımasız olay kimi üzmez ki. Bence bunu bize hem anne hem eş hem torun hem de kardeş olarak Maya çok güzel yansıttı.İlk başta herkes gibi benimde aklımdan acaba bir aşk mı doğacak fikri okumaya devam ettikçe kayboldu.Geçmişte ne de çok sır var değil mi?Her ailenin belki de haberi bile olmadan saklayıp geçmişini bilmeden yaşadığı bir dünya işte burası.Kalın olmasına bakmayın elinizden düşmeden akıp giden bir roman.