10/10
·664 syf.··
Beğendi
·
2020 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Ağustos 2020 11:06
Serinin dördüncü kitabı Ateş Kadehi. Şahsen, seride okumaktan en zevk aldığım kitaptı. Kitap serinin en kalın kitaplarından biri. Gözüm korktu açıkcası. En fazla ne olabilir diye düsünmedim degil. Üç Büyücü Turnuvası çok zekice kurgulanmıştı. Çok sıradışı üç görev vardı. Sadece o görevler icin 800 değil, 8000 sayfa okurdum. O kadar keyifliydi. Kitabı okurken filmini izleme gafletinde bulundum. Ve tabii filmin kitapla ilgisi yok, ana konu islenmis, geri kalan her şey çarpıtılmıştı. Filmde, sadece Harry, Ron, Hermonie aktif, geri kalan tüm karakterler pasifti. Ki kitapta her şey çok farklı idi. Mesela Sirius cok aktifti; ama filmde sadece bir kez geçti Sirius'un ismi. Snape bile cok aktif degildi filmde, gercekten sırf film ile bilinemez, yaşanamaz bu kurgu dünyası. Filmde Dobby(ev cini) yoktu. Ama Dobby cok önemli idi bu kitapta. Hikayenin gidişatını değistiriyordu Dobby, ancak filmde Dobby'nin yararları başka karaktere lütfedilmişti. Ve bunun gibi değisiklikler... Kitapta en sevdiğim ayrıntı ise: Hermonie ile Ron'un iliskisi idi. Cok güzeldi.
Harry Potter ve Ateş KadehiJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 202336,3bin okunma
·
13 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.