Kitap birbirine aşık olan Eşref ve Ligia üzerinden ilerliyor. Genelde mektuplar üzerinden birbirinden ayrı kalan aşıkların duyguları öne çıkarılmaya çalışılmış. Kendi açımdan söyleyebilirim ki kitapta aktarılan duygular ben de bir tesir uyandırmadı. Bu nedenle heyecanlanmadan, etkilenmeden sadece okudum.