Bir kadının bir adama olan büyük aşkını anlatıyor.R.adlı yazar tatilden döndüğünde evdeki çalışanı bir mektub getirir.Mektubun sahibi bir kadındır.İlk sayfada bu kadının çoçucuğunun yeni öldüğünü biliyoruz. Mektubu okuyan R.mektubu yazan kadının onu ilk gördüğü zamanı,onu nasıl sevdiğini,geçirdiği günlerini,okur.O okudukça kadının onu kendinden daha üstün gördüğünü anlamak zor değil.Onun için bütün kötü şeyleri göze aldığını da görüyoruz.Mektubun sonunda kadın ona hiç kızmadığını ve öldükten sonrada onu seveceğini söyler.Bizde sonda bu çocuğun R.-nin çocuğu olduğunu öyreniriz.Mektub bitdikden sonra R.unutduğu o kadını hatırlar,və ölümü bir an için yanında hiss eder.