Şimdi gerçekten herkesin çok beğendiği romanı eleştirmek biraz garip olacak ama, bende incelemelerdeki az sayıdaki beğenmeyenler grubuna gireceğim. Yorumlarda hep şunu görüyorsunuz: "İlk 100 sayfadan sonra çok keyif aldım". Bende ise tam tersi oldu, ilk 100 sayfada ilmek ilmek örülen Aeden'e hayran kaldım. Öyle bir dünya yaratılmış ki gezegenin tüm canlıları, böcekleri, kuşları, bitkileri, uyduları, enerji kaynakları tek tek düşünülerek inşaa edilmiş. Düşünce ile yolculuk, telepati tam bir bilim kurgu. Ama sonra kahramanlarımızın dünya'ya gelmesi ile bu büyü bozuluyor. İnsansıların bildiğimiz ve herkesin katıldığı kendine ve çevresine zarar verme hikayesi içinde roman sıkışıyor. Yazarın insanoğlunun intaharı ile ilgili yorumlarına katılmamak elde değil ve hepsi de doğru tespitler ama bence romanın seyrinde ki büyü dünya hikayesi ile son bulmuş. Bununla beraber yaratılan Aeden için bile okumaya değer, ayrıca anlatılan hikaye hiç de yabana atılacak bir hikaye değil. Eminim ki bundan önce olduğu gibi bundan sonra da okuyup çok sevenler yine çıkacaktır. Ama ben "keşke" diyenlerdenim. Belki Aeden de geçen güzel bir hikaye ile bu dünya yaşatılabilir mi? diye bekliyorum....