Okuduğum en kısa ama en etkileyici kitaptı. Kitabı okurken yazıldığı dönemin Çarlık rusyasının aslında günümüz türkiyesiyle ne kadar benzerlik gösterdiğini farkediyorum. Kendini biraz olsun değiştirmek isteyen , çevresinin yaptığı hatalara düşmek istemeyen, yargılamayan, insanı olduğu gibi kabul etmek isteyen herkesin en az bir defa okuması gereken bir hikayedir. Dostoyevski bu kitap için hepimiz gogol’un paltosundan çıktık sözünü söylemektedir.