İlk olarak yuzuklerin efendisini okudum tabi filmleri 3-5 kez izledikten sonra kitabı okuduğumda hayranlıkla beraber filmlerinin ne kadar yavan olduğunu anladım sonra be tolkien evrenini keşfetmeye ilgi duydum.Silmarillion u okuyunca anladımki bu kitabı okumadan yuzuklerin efendisini okumamak gerekmiş sonra tekrardan yüzüklerin efendisini okudum peşinden hobbit sonra bitmemiş öyküler kitabi nı okudum.Sadece şunu soylebilirim tolkien yazmamış kendisi yaşamış ve bizlerede yaşattı.