Lise yıllarımda okuduğum en kalın kitaptı ve nasıl bir oturuşta okuduğuma inanamamıştım. Açlığın, bir insanın kendi vatanında mülteci olmasının, fakirliğin, ırkçılığın ve barakalarda yaşamanın zorluğunu tecrübe etmesem de iliklerime kadar hissetmiştim. Tüm kitabı sadece son sayfası için bile okumak gerektiğini düşünüyorum. Aynasızları unutmayalım tabiI onlarla da tanışacaksınız. Bu kitabı okumak , günümüze yalnızca 1 asır önceki bir pencereden bakmak gibi bir şey.