9/10
·164 syf.··
Beğendi
·
2016 4. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 14 Haziran 2016 00:00
Sabahattin Ali ne yazık ki geç keşfedebildiğim bir yazar oldu ve kitabı okuduğumda keşke daha önceden okusaydım dedim.Kitap başlı başına muazzam bir yapıt.Kitabı herkese gözü kapalı tavsiye ediyorum. Kesinlikle pişman olmazsınız. Karakterler gerçekçi, olayın akışı gerçekçi ve bir günde okunabilecek bir kitap. Vermek istediğini uzatmadan en can alıcı şeklinde vermiş. Konusu güzel, özellikle de o dönemlerde böylesi bir aşk o döneme gidersek böylesi bir kurgu başarılı. Ancak anlatımı okurken yoruyor ve bazen sıkıyor. O dönemin Türkçe kelimelerinin çoğu şuan kullanılmıyor.Bunlara rağmen kitabın ana karakterinin düşüncelerinden yazarın o dönemle ilgili düşüncelerini görebiliyorsunuz, bu açıdan okunması gereken bir kitap. Bazı yorumlarda okuyucular basit ve sıradan bulmuş olabilir, belki zevklerine hitap etmemiştir. Fakat kitabın üst okuması olarak Raif efendiyi Atatürk Türkiye"sine(kendini aşmaya çalışan), Maria ile ilişkilerini yeni Türkiye ve Avrupa bütünleşmesine, ilişkinin tam olarak gerçekleşememesini de Atatürk"ün ölümüyle yarıda kalmış çağdaşlaşma hareketine benzetilirse kitap hiç de sıkıcı olmaz.
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,6bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.