·324 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Ekim 2020 16:06 #okudumbitti
“Dert sahibi ol ki, derdin sana dermandır. İki alemde de can ilacın, derdindir.”
Mantık Al-Tayr/ Ferüdiddin Attar
Bu kitabı üzerine çalıştığım kitap nedeniyle okudum ve çok sevdim. Kitap, padişahsız kalan kuşların kendilerine padişah aramaya başlaması ve bu esnada Hüthüt kuşunun kendilerinin zaten Simurg diye bir padişahlarının olduğunu ve onu aramaya koyulmaları gerektiğini söylemesiyle başlıyor. Böylece kuşlar bahaneler sıralamaya hüthüt de türlü hikayelerle onları ikna etmeye koyuluyor. Kitapta temsili bir surette “Vahdet-i Vücut inanışını anlatıyor. Bence derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olanın okuması gereken bir kitap.. Ayrıca benim kitabımı bekleyen okurlarımın da okumasını tavsiye ederim. Ben farklı yayınevi ve çevirmenlerden 2 baskıyı daha okuyup kitabımı bu kitapla zenginleştirmeyi düşünüyorum.