Öncelikle Dr. Moreau’nun yaptığı çalışmaları saçma buldum. Ama bir yandan da bir bilim kurgu romanı okuyordum. Nasıl, zamanda yolculuk saçma gelse de ve okumaktan rahatsız olmuyorsak, bu kitabın konusu da absürt gelmemeliydi. Ama sürükleyici olmasına rağmen nedense “hadi canım” diyerek okudum. Yani ben de olsam anlatıcıya inanmazdım.