Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Freud, Akkirmânî Hazretlerinin "mahşer-nâme"sini bilseydi, n'apardı? "Açılcak kabr-i ten, kaldıra dil baş ü cân Göre ki mahşer olmuş hayret içinde insân Her ne sıfatla bunda mevsûf olursun âhir Ol şekli cân bürünür eyle sözüm gel iz´ân Nakş-ı hicâbı dilden pâk eyledinse ger sen Dîdâr-ı Hazret-i Hak, çeşminde ola seyrân Fi’lin eyâ Hazretin uydu ise kavline Ola enîsin dilâ anda Habîbü’r-Rahmân Nefsin ile geceler eyle cihâd-ı ekber Ola o gün destgîr lütf u keremle Sübhân Nûş eyle her ne gelse zehr ise de bal bil Hudâ’dan Vire şerâb-ı kevser mahşerde Şâh-ı Merdân Zikr-i Hudâ’yı dilden koma ölünce sen kim Ola sana hem-nişîn anda o gün ‘âşıkân Sakın harâma el sunma hınzır olur derûnun Hased iyi değildir şeklin olur soğulcan İki yüzlü olanlar maymun olur yüzleri Bulunmaz rahmet anlar oda yanar o her an Dünyâyı terk etmeyen kelbe döner ey dedem Halkı eden rencîde ola peleng ü arslan..." Ve devamı. Şunu da ilave edelim: "Menzil uzak sen yayan zâd u zahîren de yok Kaddini lâm eylemiş hırs ile bâr-ı girân Bu sözlerim derd-mend sanma sakın söz değil Mevt irişüp göresin her ne kim itdim beyân Çün kim irer mahşere her ne ki vâr râfizî Har oluben bilineler Kavm-i Yehûd bî-lisân." İşte böyle bu işler dostlar. Mevt edip görelim suretlerin aslını. Cehdedip kaldıralım perdeleri; yıkalım sahnemizi, eyleyelim vîrân. Bitsin dil oyunları. Yoksa ermez aklımız Akkirmânlıya Alınti Mehmet Aktaş
11 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.