Doğarken kaybetmek
9/10
·193 syf.··
Beğendi
·
2020 24. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 06 Kasım 2020 04:30
Gerçektende bazılarımız doğarken kaybeder. Üstad bu eserinde kendi rezil iğrenç şansız  hayatını bize yansıtmıştır kanımca. Hiçbir zaman kimseye belli etmek istemediğimiz beşeri duygularımızı bir nevi yeraltindan çıkarıp bizlere sunmuştur. Düşünsenize o kadar bilgilisiniz entellektuelsiniz ama icinde bulundugunuz topluma bir türlü kendinizi kabul ettiremiyorsunuz. Bir nevi sizin çevrenizden ,toplumdan ne beklediginiz ile alakali olsa da hiçbir birey kendisine hayalet muamelesi yapilmasini ^^sosyal dışlanmayı ^^ kaldiramaz. Sosyal dislanmayi hayatimizda en az bir kere hepimiz yaşarız. Sosyal dışlanma herhangi bir fiziksel siddet içermemesine rağmen somut bir şekilde acı verici bir durumdur. Çünkü yok sayılmak kişinin özgüvenini azaltır . Üstadin anlattigi gibi varoluşunu sorgulatır ve varlığını daha az anlamli ve değerli bulmasina yol acar. Bunun surekli olmasi bireyin iç dünyasında yani yeraltinda onarilamayan spirituel kirginliklar olusturur. Üstad toplumla ve yeraltinda yani ic dunyasinda yasadigi bozuk iliskilerin bir sonucu olarak daha acimasiz ve alingan olmustur. Kitap bir nevi ustadin kalfalik ustu ustalik alti eseri olmuştur kanimca. Kendi hesabima kitaptan cikardigim cok ders var. Örnegin çalıştığım şirkette kim olursa olsun işe yeni başlayan bireylere elimden geldigince yardim etmeye calisirim ki kendini yalniz hissetmesin. ilk bölümü sıkıcı bir söyleşi havasinda gectikten sonra üstad adeta okuruna sikildin mi  ozaman ikinci bölüme geçelim de seni ve o iğrenç egolarini yerltindan cikaralim demistir. Adeta ikinci bölümü bir solukta okunasıdır. Sözün kısası her ne kadar eserin ilk cümlesi hikayenin bir hayal urunu oldugunu vurgulamışsa da üstad şansız ve kahrolasi hayatini bizlere notlamistir. Analayana ders cikarmasi dilegiyle . Okuyun okutun efendim Saygıylarimla
İlişkiler
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · AltınPost · 2012159,7bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.