''Okuyup bitirdiğiniz bir kitabı herhangi bir sayfasından açıp tekrar okumaya başlayıp bırakamadığınız kitap iyi bir kitaptır." gibisinden bir kısım vardı diye hatırlıyorum.Bu kitabı okuyan herkes için; okumadan önce ve okuduktan sonrası vardır. Varlığını sorgulamaktan yorulursun artık.... belki çoğu zaman düşünmekten kaçtığın şeyleri bir bir yüzüne vurur. ve artık kaçacak yerin yoktur. zihninin içine hapsolur, orada debelenir, çıkış yolu ararsın.
saatlerce başka hiçbir şey yapmadan düşünmeyi yaşarsın. soyutlarsın bedenini dış dünyadan, ruhuna yoğunlaşıp onun sıkıntılarını çözebilmek adına. ruhunu somutlaştırırsın bir bakıma... sonrası tamamen problem çözmeyle alakalı kişisel beceridir. ya çözemeyip bunalıma girersin ya da artık bir nedenin vardır, hayatı anlamlaştırmışsındır ve gerçekten yaşamaya başlarsın. Eğer gücün yoksa hiç başlama, kaçmaya devam et.