Saramago'nun bir çok kitabını okumuş biri olarak bu kitabı okuyup etkilenmemek mümkün değil. Ahlak denilen şeyin, durumdan duruma çok değişken olduğunun gözler önüne serildiği, dehşet verici bir durumla karşı karşıya kalan insanın, özündeki vahşete dönüşünü anlatan bir eser. İnsan zaman zaman gözünü kapatıp başını kitaptan başka tarafa çevirme isteği duyuyor. Kitap elinize aldığınız ilk andan itibaren o kasvetli havayı içinize veriyor ve sizi içine çekiyor...