Her ne kadar bir distopya romanı olsa da içerisinde birçok ütopik değer barındıran bir eser.
örneğin; Huxley'in dünyasında savaş, açlık, hastalık vs. yok ve de herkes mutludur.
1984 ile beraber alışılmış ''distopik'' eserlere sık sık örnek verilir. Bana göre ''Cesut Yeni Dünya'' 1984'e göre daha tutarlı öngörüler sürmüş ve bu konuda yanılmamış kitap. Günümüz medeniyeti oldukça iyi bir şekilde tasvir ediliyor. Anlattığı tam olarak bugün refah dediğimiz ve buna erişebilmek için çabaladığımız, debelendiğimiz durum; bir sanayi toplumu, uygarlığı. Yazdığı döneme bakacak olursak özellikle tüketim toplumu öngörüsü takdire şayan.