kitaba başlarken Feride'yle ne kadar özdeş olduğumu gördüm bir yandan biran evvel bitermek ,bir yandan da bitmesini hiç istemiyordum.Tabi,biliyordum bütün güzel şeylerin bir sonu ve bununda onlardan bir tanesi olduğunu . Kitap bitti diye isyan edecektim resmen ama bir çok şey gibi bunuda bastırmayı becerdim. Kendimi şimdiye hiç bir roman kahramanıyla bu kadar özlemiş hissettmedim.. kitabı okudukça sanki kendimi daha çok görüyor daha çok keşfediyordum onunla çok güzel keşifler yaptım.. Kitap bana inanılmaz bir şekilde yol kat etti
Not
zaman zaman günümüzü düşünürüm ve çok endişe duyarım yaşlıların ölüp gitmesinden .O zamanlarda yaşamış olan o güzel insanlar kalmıyacak ve böylece o zamanlar tarihe karışacakmış gibi hissederim tıpkı onların karıştığı gibi. Kitabı okurken insanların konuşmaları anında hep bu geldi aklıma.Bu kadar güzel,bu kadar naif cümleler kuran insanlardan nasıl olurda böyle kaba saba konuşan, argo kullanmayı marifet sayan insanlar haline gelebildik gerçekten hayret ediyorum. Ve böyle düşünmeye devam ettikçe daha değerli oluyor gözümde. Genelleme yapmak doğru değil bunu çok iyi biliyorum ama nafile...