Eğer tüm fiziksel evren ruhsal bir akıl tarafından meydana getirilmiş ve sürekli olarak da destekleniyorsa bu aklın varlığının evren üzerindeki belirli nedensel etkilere sahip olacağı beklenmelidir. İnsanların niyetlerinin tarihte nedensel etkiler gösterdiğini düşündüğümüz gibi, tanrının niyetlerinin de kozmosta nedensel etkiler göstereceğini varsayabiliriz, hatta böyle nedensel bağlantıların nasıl çalıştığının doyurucu bir yorumuna sahip olmasak bile. Tanrı'ya inananlar genel doğa yasalarının istisnalara bazen izin vereceğini düşünmekte zorluk görmezler. Çünkü doğanın genel tek biçimliliği güvenilir bilim için bir şart olsa da (ve bu böyle bir tek biçimlilik için iyi bir neden olabilir) böyle bir tek biçimlilik için hiç olmayabileceği şöyle dursun asla istisnalar olmayacağı hiçbir şekilde bilimde zorunlu değildir.