Haksız işleyen hukuk sistemlerine yapılan en iyi eleştirilerden birini görüyoruz kitapta. Ve Josef k’yı yargılayan topluma eleştiri...
insan hayatını yok etmek dışında hiç bir Davaya hizmet etmeyen bir davadan bahsediyor kafka bu kitabında.
“Bir sürü boş şey arasında adalet kaybolup gidiyor! Ortada hiçbir şey yokken, mahkeme bir suç yaratıyor.”
“Adalet dingin olmalı, aksi taktirde terazi sallanır ve adil bir karar verilemez.”