Puan vermedi·460 syf.····Okunma: 28 Kasım 2020 19:22 Svetlena Aleksiyeviç 2015 Nobel edebiyat ödüllü yazar, gazeteci.
Kitap 26 Nisan 1986'da Çernobil Nükleer Santrali'nde gerçekleşen patlamanın sonrasında yaşananları konu alıyor, insanların tanıklıklarından oluşuyor. Çok titiz bir çalışma ile oluşturmuş yazar kitabını. Bölgede görev yapan askerlerle, o çevrede yaşayıp göç etmek zorunda kalan insanlarla, teknisyenlerle, çocuklarla, doktorlarla, parti yöneticileriyle ulaşabileceği herkesle görüşmüş. O dönemin Rusya' sını , halk ile devletin ilişkisini, insanlarin ruh halini okuyor, anlamaya çalışıyoruz. Patlama öncesindeki, sonrasındaki ihmalleri görüyoruz. Çernobil i anlamak için çok kıymetli bir eser.
Rus halkı, yöneticileri bu santrallere, barışçıl nükleer enerjiye çok güveniyor. İnsanlar yaşadıkları bu felaketi ilk günlerde anlamlandıramıyor. Yaşadıkları bir ilkti, yıllardır savaşa hazırlanıyorlardı ama bu başka bir şeydi. Yedikleri meyve, yürüdükleri toprak onlara düşman oluyor. Çernobil de evler, ağaçlar hatta toprak toprağa gömülüyor. İnsanlar evlerini terk etmek zorunda kalıyorlar. Gittikleri yerlerde kabul görmüyorlar, dışlanıyorlar. Hastalıklar artıyor. "Çernobilli " yeni bir tanım oluşuyor belki.
Çok hüzünlenerek okuduğum bir kitap oldu. Ve insanın aklına hep şu soru geliyor başka türlü olamaz mıydı? Bu kadar acı....