·138 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Ağustos 2016 00:00 Şark-Garp meselesi üzerine İstanbul’un 2 semti üzerinden çıkarımda bulunan, Türk insanının batılılaşma meselesi üzerinde bocalamalarını, tartışmalarını, eğilimlerini ve muhalefetlerini ilginç benzetmeler ve diyaloglarla anlatan Peyami Safa’nın sayfası az ama düşünsel yoğunluğu fazla olan toplumsal kitabı.
Kitabı okurken Trakya’nın az nüfuslu bir ilçesinden, kendime ait küçük bir dünyadan; üniversiteyi kazanıp İstanbul’a ayak bastığım gün aklıma geldi. İstiklal’de başım yukarıda binalara hayran hayran bakarken, Beşiktaş’ta boğaz kıyısında oturup mevcut manzaraya şaşkın şaşkın ‘Böyle yerler de varmış’ diye hislenirken… Neriman’ı yadırgamadım. Çünkü havasını, suyunu tattıktan sonra memlekete dönme isteği hiçbir zaman hasıl olmadı, memleketim daha da batıda olmasına rağmen.