Bu sefer olmadı gibi...
6/10
·72 syf.··
2020 4. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 07 Aralık 2020 23:28
(Esen miktarda spoiler içerir.) Tam bir Zweig aşığıyım. Henüz okuyup da beğenmediğim tek bir kitabı olmadı. Yalnızlık teması üzerine çarpıcı bir novellaydı. Zweig hepimizin yaşadığı duyguları oyle bir tasnif ediyor ki sanki o duyguyu daha önce hiç yaşamamış gibi hissettiriyor. Yalnız bu kitapta aşırı rahatsız olduğum bir nokta vardı. Yazıldığı dönemde normal olarak görülse de bana göre her çayda aynı isimle anılması gereken şey: Pedofili. Bunun adı masumane bir sevgi aşk ya da başka bir zırva olamaz. Olmamalı. Kitapta ilk başlarda bir kız kardeşe duyulan masumane bir sevgiymiş gibi aktarılan ama sayfalar ilerledikçe bir öpücüğe kadar ilerleyen saçma bir olay kurgusu. Dönemin şartları için evet 13 yaş kabul görülebilir bir yaştı ama okuduktan sonra o kadar rahatsız hissettim ki kitabın geri kalanına çok odaklanamadım. Gereksiz olmuş. Bence çocuğa karşı duygusu, bir kardeşe hissedilecek hoş bir sevgiden öteye geçmemeliydi. Kitaba çok güzel bir son yazılmış. Kızıla yakalanan kızı kurtarmasıyla hayata yeniden tutunan bu gence hastalığın bulaşması tam Zweig karamsarlığına yakışır bir sondu.
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
·
14 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.