10/10
·112 syf.··
2020 68. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2020 02:11
Zor bulduğum ama bir o kadar kolay okuduğum bir kitap oldu. Dili akıcı evet ama asıl hızlı okuma nedenim bizi anlatması. Evet evet bizi anlatıyor. Kör olan elalemci toplumun parçalarını. Namus hastalığına yakalanmış ve bu hastalıktan kurtulamayan bizleri… Keşke bu bitmek bilmeyen namus hastalığının bir ilacı olsa! Fazla doz namus isteyenleri bu dertten kurtarmak için ya da hayatını namusu için zindan edenlere sabah-akşam yarım tablet bu ilaçtan verebilsek. Kitabı okurken bu ütopik ilacıma bir isim bile buldum… Latince namussuz anlamına ‘Nequam’ namus hormonlarımıza bire bir gelecek! Şiddet, toplum, namus üçgeninde hayallerin bir ekmek bıçağı kadar yakın olduğu yozlaşmış bu coğrafyada sıradan hayat kurma çabasında ki Leyla’nın üçüncü sayfada mozaikleşmesi… Körleşmiş elalemci toplumda Mecnun’u askere kaçmış Leyla’nın, baba şiddeti, tecavüz, koca şiddeti, nikahlı tecavüz, doğurduğuna dayak, doğuramadıklarına nefret yaşadığı üçüncü sayfada koca cinayetiyle varlığını hissettirmesi işleniyor bu kitapta. Sadece kadına yıkılan toplumsal yozlaşma değil erkeklere yüklediğimiz eril düşüncelerle aslında onların da her gün hayatlarını zindan ettiğimizi görüyoruz. Bakireliğin kutsandığı toplumda tecavüze uğramış Leyla’nın kocası Remzi nasıl rahat rahat yürüsün sokaklarda nasıl baksın elalemin yüzüne nasıl düşünmesin karısın daha önce altına yattığı adamları… Düşünmek zorunda Remzi çünkü onun ilkel kodları kadının sadece bedenine sahip olabilmenin önemini öğretti. Kadının kalbinin ve cinsellikten aldığı tadın bir önemi yok. 5 dakikalık zevkin kadınların hayatını nasıl mahvettiğini umarım bu tarz kitapları okuyarak öğreniriz. Gerçi bunu yapanların kitaplarla defterlerle ne işi olsun? Leylalarda çok Mecnunlarda, Remzilerde ve biz elalemcilerde... "...Patırtımızdan bütün apartman kapılara dizilmiş. Bar bar bağırıyorum, "Ben bu adamı karakola şikâyet edeceğim, yıllardır beni dövüyor, gelin şahitlik edin," diye ağlıyorum. Birisi dedi ki, "Kızım kocandır," kapıyı kapattı. Öbürü dedi ki, "Çocuğunu düşün," kapıyı kapattı. Beriki dedi ki, "Olur böyle şeyler karıkoca arasında," kapıyı kapattı. Ben apartmandan çıktım. Kapıyı kapattım... " syf.47
AntabusSeray Şahiner · Can Yayınları · 20145,3bin okunma
·
21 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.