Puan vermedi·472 syf.··
2020 86. kitabı
Merhaba dostlar Öncelikle kitabı çok beğendiğimi, etkileyici bulduğumu belirteyim. Konuyu çok kısaca özetlersem: Vietnam'daki iç savaş sırasında, güney Vietnam'da bir generalin emir eri olarak görev yapan, fakat aslında kuzeylilerin yani komünist devrimcilerin ajanı olan bir yüzbaşının yaşadıkları anlatılıyor. Çok katmanlı bir roman. Sadece ideolojik ve siyasi değil sosyolojik, felsefik, insani diyebileceğim birçok konuyu ele alıyor. Doğu ve Batı insanını, Amerika'yı ve Vietnam'ı, erkekleri eleştiriyor yazar. Yüzbaşının çocukluğu, kurduğu arkadaşlıklar, kendini ait hissetmek için çabalaması, seçimine rağmen diğer tarafı da anlayabilmesi, arada kalmışlığı, farklılığı çok başarıyla aktarılmıştı. Bazı kısımlar kimilerine rahatsız edici gelebilir ama bence gerçekliği pekiştirmişti. Uzun bir roman olmasına rağmen çok az yerinde ilgim dağılır gibi oldu. Onca olayı ajite etmeden, sakin sakin anlatan yazarın tarzını sevdim. Bir kştabı daha varmış yayımlanan: Mülteciler. Onu da okuyacağım. Alıntı: Uğruna ölmeye değer bir şey varsa ancak o zaman yaşamak için bir sebebin olur. Doğu, insan hayatına, Batı'nın atfettiği kadar büyük bir değer atfetmiyor. Sevgiyle kalın
SempatizanViet Thanh Nguyen · Kafka Kitap · 2023157 okunma
·
182 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.