·188 syf.····Okunma: 10 Aralık 2020 18:59 Kitap beynimizde dönen kaygıların yol açtığı huzursuzluk halini o kadar saf ve sert bir şekilde vermiş ki, insanın günlük hayatında yaşadığı daha önemsiz ama benzer kaygıları karakterimizin sanrılarıyla karşılaştırmasına yol açıp, kişiye gerçeklik algısının sağlıklı olup olmadığını sorgulatabiliyor.Freud'un henüz şizofreniyi ve psikozları anlatmayı tam olarak başaramadığı bir dönemde yazılmasıyla ayrı bir anlamı var bence bu kitabın .Dostoyevski 'insan psikolojisi'nin derinliklerine inip oradan bizlere oradan sesleniyor; neredeyse tüm eserlerinde gördüğümüz, çoğu okuyucusu tarafından dile getirilen bu konu 'Öteki' kitabında ana tema olmuştur.
Golyadkin karakterinin kaybettiğini kabullenişi, ardından duruma isyan edişi ve daha büyük ödünler vermeye razı olup yine de aksine doğru çabalamayı sürdürmesini okurken; hayatta halen yenilgiler karşısında Golyadkin gibi tavizler verip, karşılığında sadece yaşantımıza hiçbir şey olmamış gibi devam edebilmeyi istiyoruz belki de aslında hepimiz.