Okurken genellikle sinir krizine girip kitabın içerisindeki ülke yönetim biçiminin korkunçluğunu kabullenememek benim için çok zor oldu. Yönetim biçimi 20 yıl sonra karşımıza çıkabilme ihtimali varlığı George Orwell'ın bunu çok önceden gelmesi beni ciddi manada etkiledi.