var olmaklık bir kitaptır. spoiler ve kendi felsefik düşüncelerimi içeren, okuduktan sonra kitabın son iki boş sayfasına yazdığım metni aktarıyorum.
--- spoiler ---
sehrin icinde düşülen yalnızlığı anlatiyor bize bolca. hicbir amaci ve hayali olmamasından ötürü varoluş paradoksuna bırakıyor kendini. son umudu olan anny de kendisi gibi çıkınca tamamen boşluğa düşüyor. en sonda ise benim de sıkça düşündüğüm harika şeyler ureten insanları düşünüyor. bu insanlar gibi güzel birşey üreterek sonsuza kadar varolmasini amaç ediniyor en sonunda. sen bilmesen de başkaları bilecek böylece her zaman. anonim bir sey de uretsen biri ürettiğin şeye bakıp haz duyuyorsa varolmussundur benim için. sokakta dolaşıp etrafındaki insanları kotuleyip yaşanmıyor bence. onlarin yeterli olmayan anne babalarını, aldıkları kötü eğitimi ve onları yöneten kötü yöneticileri gördükçe o insanlara üzülüyorsun sadece. insanlar icinde bulundukları toplumsal sınıftan pek fazla dışarı çıkamıyor. boyle olunca da bazıları çekilmez oluyor. insanları sevmemize ya da nefret etmemize gerek yok. sisteme karşı gelirsek zaten tüm insanlara hâlâ cok yakin olduğumuzu anlayacagiz.
--- spoiler ---
--- spoiler ---
" hiçbir şey. var olmaklık "
--- spoiler ---