·304 syf.··Beğendi
···Okunma: 15 Aralık 2020 19:40 Herşeyden önce şunu söylemem gerekirki bazı incelediğim yorumlar oldu ve dava romanı okurlarının eleştirel, sıkıcı ve beklediğimin altında gibi yorumları açıkçası üzücü buldum. Zihinlerini ve düşünce vizyon yapılarını zorlamadıklarına sıradan bir canı sıkılan kitap okuyucusu olduklarını düşünüyorum o yüzden onlara önerim fantastik kitaplara yönelmeleri olur enazından harry potterın sihirli deyneğiyle şapkanın içinden kurbağa çıkarmaları onları sıkmaz diye umuyorum Şimdi asıl inceleme ye gelmem gerekirse çoğu kişinin yaptığı gibi uzunca bir inceleme ve spoiler vermeyeceğim. Çünkü roman aslında bizim kendi iç muhakeme hakkını tanıyor ve ortada aslında bir dava olması gerekmiyor bizim kendi benliğimize, çevremize ve iş hayatımızda bir süreç(Dava) bu mevcut aslında yazarın kendi benliğini distopyasında üretmesi gibi de düşünülebillir romandan bir alıntı yaparak dahada açıklayıcı olmak gerekirse josef K karakteride aslında suçsuz olduğuna inansa bile bu süreçte kendini haklayamaz ve romanda geçen cümledeki
gibi ...en basit bir konuda dahi ufacık şüphe insanı kahreder.