Yaşar Kemal'in hayatı fikirleri, edebi yönü hepsi soru cevap şeklinde aktarılıyor. Bu eserden sonra Yaşar Kemal'de, eserleri de çok daha iyi anlaşılabilir düzeye geliyor. Mesela ben Yaşar Kemal'in 4,5 yaşındayken babasının alıp baktığı çocuk tarafından yanındayken öldürüldüğünü ve bu olaydan sonra 12 yaşına kadar kekeme kaldığını bilmiyordum. Öyküleri, Romanları hep kendi hayatından kesitler içeriyor. Ölmez otu, İnce Memed vs. "Demek burdan esinlenmiş" diyor insan okuyunca. Neslinin Van'dan başlayıp Çukurova'yı yurt tutan öyküsü muhteşemdi. Beni üzen şey bir çok hikayesinin romanının ise polis, jandarma tarafından yok edilmesi oldu. Daha nice güzel şeyler okuyabilirdik ama devletin sıcak elleri hep yanımızda oldu maalesef. Mutlaka okunmalı bence.