Emile Zola’dan okuduğum ilk kitap ve bence yazara başlamak için de son derece uygun bir kitap. Yazar, kitabı genç yaşlarda yazmış olmasına rağmen duyguları çok gerçekçi ve çok başarılı bir şekilde yansıtmış. Aşk, ihtiras, hırs, pişmanlık, korku, kayıtsızlık... Bir olay ile hayatları değişen insanların, adım adım nasıl psikolojik hezeyanlara gittiğini neredeyse yaşatarak anlatıyor. Merak duygusunu her zaman canlı tutan anlatımıyla akıcılık sağlıyor. Çok çok severek, keyifle okuduğum kitaplardan biri oldu.