·336 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Aralık 2020 16:39 (Dikkat:Bol bol spoiler içerir.)
Oldukça sürükleyici,akıcı ve güzel konusu olan bir kitaptı.Özellikle Covid-19 sebebiyle aylardır evde olduğum bir dönemde okuduğum için beni ayrıca etkiledi.Çünkü kitapta açıklanmasa da,benim tahminime göre bir virüs sonucu insanlar gördükleri şeylerden etkilenerek kendilerini ve etraflarındakileri vahşice öldürme hareketinde bulunuyorlar.Bu durumu ekstra zor durumdaki (hamile ve kısmen yalnız) Malorie karakterinin bakış açısından okuyoruz.Hikayenin çift zamanlı verilmesi akıcılık ve sürükleyiciği açısından oldukça güzeldi.Her iki taraftaki durumda kendini merak ettirdi ve diğer sayfaya geçme hızını arttırdı.
Malorie'nin çocuklarına olan soğuk davranışları çocukların daha 4 yaşında oldukça olgun ve sorumluluk sahibi yetişmelerine sebep olmuş fakat Malorie çocuklarına sevgisini ve şefkatini tam manasıyla aktaramadığından çocukların o yanları eksik.Malorie'nin omzundan yaralandığı ve bayıldığı kısımda 4 yaşındaki çocuklarının görev ve sorumluluk bilinciyle yolculuğa devam etmesi, annelerinin sözünden hiçbir şekilde çıkmamaları çok trajikti. Trajik olan bir diğer durum (bütün olaylar öyleydi...) Gary geldiğinde Don'un onu istememesi fakat Malorie'nin oyuyla Gary'nin eve girebilmesi daha sonra Gary'nin tehlikeli biri olduğunu ilk Malorie'nin keşfetmesi ve bu delilikten etkilenen kişinin Don olması...O an için hayatta kalan kişiler de Malorie ve Gary oldu. Jane Tucker Körlük Okuluna sığınan diğer karakterlerinse hayatta kalmak için kendi gözlerini oymaları çaresizliğin en büyük göstergelerinden biriydi. Kitap sonu herhangi bir çözüm ve kurtuluş vadetmedi fakat başka insanlarla tanışmak,çocuklarına isim vermek Malorie'nin karakteri açısından iyi gelişmeler oldu.