Puan vermedi·224 syf.··Beğendi
· Üstadın tek roman kitabıdır. İlk ve son !
Romanda ise gayet başarılı olmuştur.
Eserimizin dili biraz ağır olduğu halde gayet akıcı ilerlemektedir ki dil noktasında üstadı tanıyanlar bunu daha iyi bilmektedirler.
Romanın kahramanı ünvrst.felsefe asistanı ve tezini hazırlayan Naci karakteridir.
Nacinin hayatında ki dönüm noktası ise, askerligili yaptığı sırada tanıştığı hatce ve Hüsman Ağa ile başlıyor. Velhasılı kelam (Olaylardan bahsetmeyi sevmiyorum)
Tasavvuf yolunda Allaha olan bağını derinlemesine anlatıyor.
Medeniyet, şeriat, islam kavramlarımızı bizlere içi boşaltımış halinin aksini sunmaktadır. Ve bizlere tasavvufla asıl olanla benliğimizi (cesedimizi) esir alanları anlatmaktadır. Felsefik noktada bazı fikirler üzerinde tartışmalar vardır.
Üstad eseri kaleme alırken kendi hayatından esinlenmiştir. Çoğunlukla roman olduğunu unutup sanat ve edebiyat üzerine fikrinin beyanı etmiş gibi…
Vesselam…