Franz Kafka'nın okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen çok etkilendiğim bir kitaptı Dönüşüm. Hikaye, kısa gibi görünse de aslında içinde fazlasıyla mesaj barındırıyor. İlk başta sıradan kısa bir hikaye gibi görünse de dikkatli bir şekilde okuduğunuzda Kafka'nın aslında hiçbir cümleyi boş yere yazmadığını, her cümlesinde ayrı ayrı anlamlar içerdiğini göreceksiniz. Kafka, tüm insanlar olarak herkese, her şeye ön yargıyla davrandığımızı, bizim için aslında dış görünüşün ne kadar önemli olduğunu ve bir kişinin klasisizmden çıkıp özgün bir tarz takındığında ne kadar çok dış güçler tarafından ezileceğini ve en sonunda da tahammül edilemeyip ölüme kadar gidebileceğini tüm gerçekliğiyle anlatıyor. Kitabı bu kadar çok sevmemin bir nedeni de yazarın konuyu uzatmayıp kısa ve öz biçimde anlatması ve okuyucunun okurken mesajı direk alması oldu.