·80 syf.····Okunma: 24 Mart 2019 18:17 Okuduğum kitaplar arasında hem bu kadar kısa hem bu kadar yoğun başka bir kitap hatırlamıyorum desem yeridir. Yazar, kitapta, ''az ve öz'' denilen şeyi uygulamış. Her ne kadar basit bir roman gibi görünse de, Zweig, kahramanların psikolojik derinliklerini anlatarak okuyucuyu etkilemeyi mükemmel şekilde başarmış bana göre. Ayrıca kahramanlar çok iyi betimlendiği için kendinizi ister istemez kahramanın yerine koyuyorsunuz.
Bir kişinin beklenmedik bir davranış sergileyince insanlar tarafından hemen ön yargıyla bakılmaması gerektiğini, bir yerde yanlış bir olay olmuşsa her zaman kendi gözümüzden değil, olayı yaşayanın da gözünden bakmamız gerektiğini gösteriyor aslında kitap. İnsanlar kimi zaman olayı, yanlış gördükleri için değil, kendilerinin o kişi gibi içinden geldiği gibi davranabilme cesaretini gösteremedikleri ve kendi sıkıcı hayatları içinde esir kaldıkları için eleştirirler. Yani bir anlamda kıskançlıktır onların yaptıkları. Yazarın kitapta anlatmak istediğiyse, bir kadının yaşamının 24 saat içinde yani bir anda ne kadar çok değişebileceğidir.