İtiraf etmeliyim ki beklediğimden çok daha iyiydi ⚘
10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2020 58. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2020 02:24
Uyumadan önce biraz kafam dağılsın düşüncesiyle başlamıştım ancak bitirmeden uyumak ne mümkün! Şermin Yaşar kalemi kuvvetli olduğu kadar samimi olan bir yazar. Her zaman okumaktan, dinlemekten büyük zevk almışımdır. (Tanışmadıysanız, tanışmalısınız ッ) Kitap bir öykü kitabı, 18 öyküden oluşuyor. Bazı öykülerde içim huzur doluyor, bazılarında da hüzünden kalbim acıyor. Özellikle Bir öykü var ki kalbimin açıdığını, boğazımın düğümlediğini hissettim. "Kimlikte Nurşen." Kitap karakterine üzülür mü insan? Üzülür.. Ahh Nurşen sarıp sarmalamak istiyor insan seni... Kitap akıcı, bir çırpıda bitecek cinsten. Yazarın samimiyeti yüreğine dokunuyor insanın. Kitaptaki şeyler o kadar tanıdık ki bazen çocukluğunuzdan bazen komşunuzdan bazen evinizin içinden alınmış yazılmış gibi sanki. Kitap genel anlamda öyle güzel ki ara ara gözüme ilişen nâhoş sözcüklere takılamiyorum... Her öyküden pay biçiyorsunuz kendinize, hepsinin ana fikri farklı kimi hüzün kimi huzur kimi sevda kimi dostluk kimi ayrılık ve kimo ölüm temalı. Kitabın sonu var bir de bahsetmeden geçmek haksızlık olur. Sanki bu bölümü yazmak için, içindekileri dışarı vurmak için yazılmış bu kitap, anlatmazsam içimde küf tutacak diyor Şermin. Bu bölüm o dönemlerde vefat eden eşine yazdığı bölüm, vefatının 40. gününde yazıyor bu bölümü ve şöyle ifade ediyor; "Geçtiğimiz 40 gün 40 kez öldüm, 40 kez dirildim..." Bu bölümü okurken gözyaşlarınıza hakim olmak pek mümkün değil, yüreğimizi bırakıyoruz bu bölümde. Böyle mi güzel sevilir.. Ahh diyoruz okurken ahh ayrılık... "Sırlarımı söyledim dağlara dumanlara, Ben yazarken ağladım, okurken de sen ağla" diyor Şerminciğimiz, gerçi bunu demese de ağlardık zaten çünkü kalemiyle değil yüreğiyle yazmıştı her bir öyküyü, hatta her cümleyi.. Velhasıl okuyun, yoğun veya yorgun geçen günlerinizde (ara ara gözlerinizi yaşartıp)  ruhunuzu dinlendirecek hoş bir eser. Sen yaz biz okuruz, sen konuş biz dinleriz Şerminciğim ♡
1000Kitap
Göçüp Gidenler KoleksiyoncusuŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202413,3bin okunma
·
24 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ne güzel ifade etmişsiniz.....🌹
M i m o z a ⚘
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim 🌝🌼