·400 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Aralık 2020 18:29 Sonunda kitabı bitirdim. Benim için çok zor bir kitap oldu açıkçası kırmızı oda dizisinde gördüğüm bir karakter olan Ala'dan çok etkilenmiştim açıkçası. Ve kitaptan uyarlandığını öğrendim hemen almak istedim. Bir psikiyatristin hastaların yaşamını kitap haline getirmesi ne kadar doğru bilemiyorum ama hatalarının izni ile yapıldığını düşündüm ve merakıma da karşı gelemedim. Çoğu zaman filmin kitapları %90 daha iyi olurlar ve okurken tüm hisler bana daha sağlam bir şekilde geçer istediğim şekilde hayal edip duygulanabilirim bu kitapta da öyle olacağını ummuştum ve baya heyecanlamıştım. Fakat öyle olmadı. Zaten asıl mesleği yazarlık değil bunu anlayabiliyorum fakat bir kişinin hayatına yönelik bir kitap yazılmış ama o hayattan çok anlatılan hikayeleri okuyor gibi hissettim ve bu beni çok sıktı. Tabiki seanslar tam olarak böyle gerçekleşmiş olabilir fakat bunu kitaba dökerken bence o anları biraz daha kısa tutukabilirdi örneğin kitap 400 sayfa olmak yerine 200 sayfa olabilirdi ve seanslarda anlatılan hikayeler daha kısa tutulabilirdi. Bu hikayelerin uzunluğu ve çokluğu yüzünden hayat hikayesi asıl konu bana çok geçmedi. Ve kitabı okumamı zorlaştırdı. Konusunu bilmeyenler için çok sanmıyorum fakat Ala adında genç bir kız tabiri caizse harap bir halde psikiyatriste gelir ve psikiyatristin kızı çözmesi gerekir aralarında geçen diyologlardan oluşuyor. Ala'nın çocukluktan bu yana yaşadıklarından.